Follow Dashboard
Little Thing..
About Affiliates Entry
//Sebiru Hari Ini

Ouch ! My eyes..
Saturday 10 November 2012 • 11:33 pm • 0 comments
Assalamualaikum Cinta..

Sampai saat ini, sekarang ni, mata aku masih sakit. Sakit. Pedih. Huuiissshhh.. Tu la kau Bella. Dari pagi bangun tido dekat 1 jam setengah menangis tak henti-henti tu pasai apoo.. Padan muka. Hurrmm.. Nak wat macam mana. Dah sedih tahap gaban kooottt.. Last aku menangis teruk gilaaaaaa masa folio sejarah hilang. -,-' . Huurrmm.. Nak luahkan perasaan yang terbuku kat hati ni, tak boleh. Al-maklumlah, aku sekarang ni sedang mencuba untuk tidak menyakiti hati mana-mana pihak. Sedang cuba untuk tidak menjatuhkan maruah mana-mana pihak. Semenjak mendapat ceramah bermanfaat dari Ustaz Thaqafi la katakan.. Eceehh ! 

Aku tanya dia, antara hati dan maruah, mana lebih penting.. Aku memang dah tau dah maruah lebih penting. Tapi saja tanya. Sebab masa tu hati tengah sakitt gillaaaaa.. Katanya, maruah lebih penting. Sebab, maruah kalau dah tercemar, tak boleh nak wat apooo dah. Kalau hati, kita je yang boleh rasa. Boleh diubati dengan zikir, baca Quran. Aku baca mesej dia dekat 5 kali kot. Sebab nak bantah. Rasa macam 'Eeeeee ! Tapi hati ni sakit gilaaaa kot !'

Mana tak sakit, kalau dituduh benda yang kita tak buat, pulak tu kena marah, agakk laaa kaaann.. Kalau hati dah sakit, apa lagi, luahkan kat fb, blog, twitter yang orang tu buat kita itu ini. Tanpa sedar kita dah jatuhkan maruah orang tu. Tu la, yang marah orang tak tentu pasal tu pasaii apoo. Tapi memang betul pun. Maruah lebih penting. Hati ni, lama-lama baik sendiri. Maruah kalau dah tercemar boleh baik balik ke ? Kalau gi mana-mana orang asyik dookk cakap pasai keburukan kita je, memang taakk aiihh..

Habistu macam mana ? Hati ni dah sakit sangat dengan perbuatan dia. Dah tak lalu dah nak cakap dengan dia. Apa yang aku buat, sabarkan hati. Nak tak nak, telan je la semua yang dia buat kat kita. Sepanjang sejam setengah aku menangis tu, aku kata 'sabarlah wahai hati. Ada hikmah. Ada hikmah.'. Kalau tak lega jugak, mengadulah. Uiittt.. Bukan mengadu pada manusia, mengadulah pada Allah. Allah lebih faham perasaan kita. Berdoalah supaya dikuatkan hati kita ni. Moga ditabahkan hati. Berdolah juga supaya orang tu sedar kesilapan dia agar dia tak sakitkan hati kita lagi. Yekk yeekk.. :)

Okeyy laaa.. Chow dulu. Assalamualaikum.. 







PASTFUTURE
Hello;


Hi *wave hand* . Welcome to my site. Nice to meet you :)

Shout !


Memory
Forget what hurt you in the past. But never forget what it taught you :)
  • Senyum :)
  • No Title.
  • I'm sorry..
  • Atotoh.. :D
  • Penatnyeeee... -,-'
  • Raya ohhh Raya
  • Miyyo Azman ?
  • Muhasabah diri
  • Funny Moment... :D
  • Misunderstanding !

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome