Follow Dashboard
Little Thing..
About Affiliates Entry
//Sebiru Hari Ini

I'm sorry..
Saturday 8 September 2012 • 9:42 pm • 0 comments

Assalamualaikum..

Something weird happen to me. Very weird. Tak pernah aku hadapi benda macam tu. Never. Mungkin ada hikmah di sebalik kejadian tu. Mungkin juga sebab doa aku. Huuuuuu.. Kisahnya begini.. Haritu, aku tak tau la kenapa. Mood aku tak berapa nak baik. Kebetulan pulak, banyak sangat benda yang aku kena buat. Aku marah, geram, benci.. Semua ada. Masa tu pulak, adik aku buat kerja sekolah bi. Dia tanya macam-macam padahal kamus bi-bm tu ade kat depan dia. Taknak pulak bukak. Aku geram... Aku pun cakap 'carikla sendiri dalam kamus tu'.. Tapi nada suara tak lembut. Aku tinggikan suara.. Maklumlah, orang kalau tengah marah memang macam tu..

Tapi aku tak tau. Aku rasa marah yang teramat sangat. Biasanya kalau marah, aku hentak kaki, lepaskan geram kat kertas, sumpah seranah dalam hati. Tapi masa tu.. lepas aku cakap dengan adik aku, aku pun amik air sembahyang, nak redakan perasaan marah sekali dengan solat Isyak. At that time, time aku pakai telekung, aku rasa makin marah. Otak aku macam suruh hentak kaki, sumpah seranah, hempas barang. Tapi hati aku kata 'Jangan Bella.. Jangan..'. Masa tu, aku macam terperangkap dalam diri aku sendiri. Then aku jerit............ Tapi tak keluar suara. Kang terkejut pulak keluarga aku tetibe je jerit macam kena histeria.

Tak tau kenapa. Lepas jerit tak keluar suara, aku nangis.. Nangis teresak-esak. Lama jugak la. dekat 20 minit. Rasa sakit sangat sebab tak dapat lepaskan rasa marah. Tapi rasa lega lepas nangis. Lepas solat, baru teringat sesuatu. Setiap lepas solat, aku ada berdoa 'Ya Allah, sekiranya aku membuat kesalahan kepada orang yang aku sayang, kau sedarkanlah aku Ya Allah, sama ada aku sedar ataupun tidak'. Mungkin disebabkan itu aku tetiba nangis. Tak tau la sejak bila. Tapi apa yang aku tau, tiap kali aku marah, mesti jadi macam tu. Dua kali dah... Hurrmm..

'Dan bersegeralah kamu kepada mendapat keampunan daripada Tuhanmu dan syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang yang bertakwa. (Iaitu) orang yang menafkahkan (hartanya), di waktu senang mahupun susah, dan orang yang menahan kemarahannya dan memaafkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang yang berbuat kebajikan.'
(Surah Ali-Imran : Ayat 133-134)

PMR is just around the corner. Anda dah bersedia ? Huurrr.. Bolehla. Time waktu lapang tu, ada la juga pegang buku. Kalau dulu, jangan harap. Pegang novel ada la. hehe.. Di kesempatan ini, aku nak minta maaf banyak-banyak seandainya ada terkasar bahasa kat blog ni, ada entry yang buat korang terasa, ada menghina siapa-siapa, dan segala benda perbuatan aku yang buat korang kecik hati, kecik jantung, kecik usus dan sebagainya.. Mintak maaf banyak-banyak. Inilah lumrah kehidupan. Setiap orang pernah buat salah sama ada sedar ataupun tidak.

Same goes to you my friend. Walaupun kau curik handphone aku dan handphone kawan-kawan yang lain, pura-pura ambil berat tentang aku, never mind.. Tapi, aku rasa bersalah sebab aku dah lepaskan geram kat blog ni, cerita pasal perbuatan kau tu. Motif aku, nak sedarkan kau. Dan aku tau, kau baca blog aku. Dan aku tau, sejak dari hari itu, kau dah taknak cakap dengan aku. Mungkin sebab kau malu. Tapi, serves you right. Biar kau sedar, sekali dah bohong, terbongkar pulak rahsia, baru tau macam mana rasanya.. Biar kau tak buat lagi kerja haram tu. Kalau aku tak sedarkan kau, aku biarkan kau buat kerja tu lagi, sampai bila-bila pun kau akan buat macam tu.

Sejak dari hari tu, aku rasa tak selesa. Rasa diri diperhatikan. Time aku cakap dengan kawan-kawan, aku pandang tepi, kau tengah pandang aku. Mata tajam. Aku tak tau kenapa. Mungkin kau marah aku. Atau mungin kau rasa bersalah kat aku. Mula-mula, memang tak dapat terima kau buat macam tu. Muka macam baik, tapi hati siapa tahu. Walau apa pun, aku nak kau tau, aku dah maafkan kau. Aku dah lama maafkan kau. Cuma kau je yang tak tau. Dan aku, tak suka balas dendam, tak suka balas balik kesalahan yang orang buat kat aku sama ada sengaja ataupun tidak sengaja. Beruntungla sape yang buat salah kat aku.. :)

Okeyla. Aku chow dulu. Penat menaip ni. hehe.. Maybe, ini entry terkahir buat masa sekarang ni. Lepas PMR aktif balik. PMR lebih penting dari benda alah semua ni okey ! Aku mintak maaf sekali lagi atas kesalahan aku. Sorry again. Assalamualaikum..

Allah tidak membebankan seseorang melainkan sesuai dengan kemampuannya.
(Surah Al-Baqarah : Ayat 286 )



PASTFUTURE
Hello;


Hi *wave hand* . Welcome to my site. Nice to meet you :)

Shout !


Memory
Forget what hurt you in the past. But never forget what it taught you :)
  • Atotoh.. :D
  • Penatnyeeee... -,-'
  • Raya ohhh Raya
  • Miyyo Azman ?
  • Muhasabah diri
  • Funny Moment... :D
  • Misunderstanding !
  • Headache..
  • Pejam celik pejam celik.. #blink blink
  • What ? Me ? Slim ? o,0'

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome