Follow Dashboard
Little Thing..
About Affiliates Entry
//Sebiru Hari Ini

Senyum :)
Tuesday 23 October 2012 • 9:21 pm • 0 comments


Assalamualaikum Cinta..



Senyum, tak perlu kata apa-apa. Hehe.. Entah kenapa hari ni tiba-tiba nak cakap pasal senyum pulak. Aku ni, dulu setuju dengat ayat dalam gambar ni. Tapi sekarang, hurrmmmm.. Disebabkan ramai sangat yang persoalkan kenapa aku ni asyik senyum je tak kira apa jua keadaan, tengok la sekarang. Susah sikit nak tengok aku senyum. Ehh, yeke ? Entah.

Tahun lepas, aku kan pernah jadi ahli koop. Masa tu ada orang marah-marah kat aku. Aku pun tak ingat sangat kenapa dia marah. Tapi apa yang pasti, lepas je budak tu blah, adinda aku yang sorang ni kata "Kak Bella ni, orang marah boleh pulak dia senyum. Kalau saya, dah marah-marah dah budak tu.". Aaaaaaa.. Lebih kurang macam tu la ayatnya. Urrmmm.. Apa salah ke aku senyum ? Ustaz pun ada kata, kalau ada orang marah kita, kita senyum je. InsyaAllah, orang yang marah kita tu pun akan reda juga marahnya. 

Tahun lepas juga, ada orang kata "Kau ni, orang marah, kau senyum, orang cakap, senyum, semua senyum. Agak-agakla pun. Dah macam orang tak betul.". Urrrmmmm.. Habistu, nak aku buat apa ? Buat muka monyok ? Muka sombong ? Dah la hidung aku ni tinggi, memang orang akan gelar aku hidung tinggi la nanti. Sombong. Huurrrr.. Itu pun jadi persoalan ke ? That's my style. Dah aku ni rajin sangat nak senyum, nak buat macam mana ? Dulu, memang ! Senyum je. Tapi sekarang, tengok keadaan. Ada waktu aku senyum, ada yang tak. 

Tapi dalam hati sebenarnya, kecik hati juga ada orang kata cenggitu. Yelaaa. Niat kita baik. Bukannya niat untuk menggoda. Tapi kalau aku senyum ikhlas, korang yang tergoda, nak buat macam mana kan ? Salah aku juga ke ? Hahahaha ! Tak dosa pun kalau senyum. Malahan, dapat pahala. Senyum itu kan sedekah. Muka kita pun akan awet muda gitu ! hehe.. Haiisshh.. Susah betul. Manusia zaman sekarang ni semua dengki-dengki belaka. Aku senyum salah, tak senyum salah. Lupakan. Just be yourself, Bella ! Pedulikan apa orang nak cakap. Diorang jeles tu. :P


 Nampak tak apa yang tersirat dan tersurat tu ? hehe..



********************************


Masuk topik lain. Hurrrrmmm.. Apa jadi ni dengan kawan-kawan aku ? Berbaik la cepat, wahai korang ! Janganla gaduh-gaduh. Tak suka aaaaaaaaaaaaaa.. Aku tengok problem makin besar je. Selesaikan la cara baik. Lagipun tak elok bermusuh-musuhan ni. Ingat la. Tahun ni, mungkin tahun terakhir kita berjumpa. Tahun depan kalau panjang umur, kita jumpa. Kalau tak macam mana ? Lagipun, kompem-kompem ramai yang masuk sekolah lain tahun depan. Jadikan la tahun ni tahun yang penuh dengan sweet moment. Selesaikan cara baik ya. Aku ni nak nasihatkan orang pun tak gheti. Aku doakan yang terbaik untuk korang. InsyaAllah. 

Okey la. Gerak dulu. Nak baca novel. hikhok.. Assalamualaikum..




Sahabat yang menunjukkn kebaikan kepada kamu, adalah sahabat yg baik. Dan sahabat yang menunjukkn kesalahan kamu, adalah sahabat yg paling baik.



PASTFUTURE
Hello;


Hi *wave hand* . Welcome to my site. Nice to meet you :)

Shout !


Memory
Forget what hurt you in the past. But never forget what it taught you :)
  • No Title.
  • I'm sorry..
  • Atotoh.. :D
  • Penatnyeeee... -,-'
  • Raya ohhh Raya
  • Miyyo Azman ?
  • Muhasabah diri
  • Funny Moment... :D
  • Misunderstanding !
  • Headache..

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome