Follow Dashboard
Little Thing..
About Affiliates Entry
//Sebiru Hari Ini

Apa itu KAWAN ?
Saturday 7 July 2012 • 11:41 pm • 0 comments


Assalamualaikum..
Hey dude ! Harini aku nak berkongsi cerita.. Cerita tentang kawan aku masa darjah 4,5,6. Siapa kawan aku tu agak-agaknya ? Entah. Teka la sendiri.. :P

Aku kenal dia masa darjah 2. Masa tu first day sekolah. Cikgu masuk dalam kelas tengok dia tengah tido. Aku pun dengan baik hati kejutkan dia. Lepastu... hahaha ! Aku gelak sorang-sorang. Nak tau kenapa ? Sebab muka dia ada petak-petak kecik + kemerah-merahan akibat tidur atas sapu tangan. hahaha ! Kejam kan aku ? Memang pun..

Masa aku form 1, dia ada datang rumah aku nak beraya. Dia datang dengan family. Aku hanya hantar air ke ruang tamu depan kemudian layan laptop. Aku biar mak and ayah aku layan dia n family dia. Kurang ajar ke aku ? Sukati la korang nak cakap apa. Beberapa hari sebelum diorang datang beraya, mak aku suruh kol telefon rumah dia  sebab mak nak cakap sesuatu. Aku pun kol la. Kemudian dia angkat.

#peringatan ! Masa ni form 1 okay ! Kali terakhir jumpa dia masa darjah 6. Means dah dekat setahun tak jumpa dia.

Aku : Hello, ehem ehem ada ?
Dia : Ya saya. Siapa ni ?
Aku : Ni Bella..
Dia : Owh. Hah ! Nak apa ?
Aku : Errrrr.. (terkedu dia cakap macam tu)
Dia : Cepatlah ! Nak apa ?
Aku : Urmmm.. Panggil mak ko jap. Mak aku nak cakap dengan mak ko.
blablablablablabla

Lepas je aku bagi telefon kat mak aku, aku duduk atas kerusi termenung. Apesal dia cakap macam tu erh ? Dia sibuk ke ? Dia dah tak ingat aku ke ? Air mata aku masa tu dah bergenang dah. Sampai hati dia.. Tapi lepas tu aku berfikir secara positif. Suara dia tadi macam tergesa-gesa je. Sibuk la kot. Tapi kalau tergesa-gesa pun tak boleh cakap elok-elok ke ? blablablabla..

Bulan lepas dia telefon aku. Dia mintak tolong. Aku dengar dari suara dia macam terdesak je. Lagipun dia kan kawan aku. Aku pun tolong la dia. Aku bagi dia pendrive. Bila dia dapat pendrive tu, dia telefon aku. Dia kata "mana bendanya ? Tak jumpa pun." Aku pun kate "Aku tulis kat situ ehem ehem". Then dia kate "eeeee..!! eeeeee... !! Apsal kau ni bengap sangat ?! Aku nak ihim ihim, bukan ehem ehem !" Aku mase tu dahh.. Dalam hati aku berkata 'betul ke ni kawan aku ?' Aku pun cakap la "eeeeee.. ! Aku tulis je kat situ ehem ehem tapi sebenarnya ihim ihim !" Untuk menutup rasa malu dia, dia kata "owwhh.. haha ! Patutla aku carik tak jumpa. Nak patah jari aku dibuatnya." aku pulak "ha.ha.ha. (gelak tak ikhlas)"

Itu ke kawan ? Itu ke kawan yang dah berapa tahun aku kenal ? Bila susah, tau pulak nak ingat. Bila senang, nama pun dilupakan. Sedihnya aku.. Kalau la aku tau dia macam tu, aku taknak kawan dengan dia. Sampai hati dia cakap macam tu. Dulu masa darjah 4, aku tatau la apa masalah dia n beberapa orang kawan aku. Sibuk nak kawan dengan aku. Dorang siap gaduh lagi sebab nak berebutkan aku. Apekehe dorang tu ? Sah tak makan ubat ! Hape2 ntah.. Tapi itu dulu. Sekarang tak dah. Sekarang, baru aku faham apa itu kawan. Thanks, beb !

Tapi kan, aku happy dengan kawan2 yang aku ada sekarang ni. Happening gitu ! Aku ada Hanis, Cira, Fina, Azrah, Nisa', Nurus dan kawan-kawan yang lain yang membuatkan aku setiap hari gelak je. Thanks beb ! Aku cayang korang ! Harap-harap korang janganla jadi macam kawan lama aku tu. Tak pasal-pasal aku menangis tak berlagu nanti. Okeeyy la. Chow dulu. Bye2 !

# kawan lama aku tu sekarang sekolah agama tut tut. hehe.. :)






PASTFUTURE
Hello;


Hi *wave hand* . Welcome to my site. Nice to meet you :)

Shout !


Memory
Forget what hurt you in the past. But never forget what it taught you :)
  • And that's why I smile.. :)
  • I'm so happy !
  • Aku benci kau !
  • Since when ? -,-'
  • Revenge ?
  • Backstabber Friend !
  • Addicted Korea ^_^
  • Anti-Boys ?
  • Tak payah pergi la macam tu.. -,-'
  • Oh My Cat .. T_T

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome