Follow Dashboard
Little Thing..
About Affiliates Entry
//Sebiru Hari Ini

Tak payah pergi la macam tu.. -,-'
Saturday 26 May 2012 • 8:30 pm • 0 comments


Assalamualaikum..
Waahh ! Hari ini saya banyak seronok ! hehe.. Harini saya dan Cira pergi motivasi kat Masjid As-Syarif Meru.. Best la juga motivasinya.. Seronok sangat ! Bagi aku seronok la. Bagi Cira aku tak tau sebab dia asyik massage dengan seseorang. Bakal pakwe dia lerr tuu. Cewaahh ! Datang2 je, dapat berkenalan dengan sorang akak ni.. Aku rasa dia duduk kat Bukit Cerakah. Aku panggil dia Kak Ecah. Kitorang ni macam ada chemistry tau. Nak tau sebab apa ?

Sebab, datang2 je berkenalan dengan akak tu. Then, 1 kumpulan dengan akak tu. Then, buat aktiviti sama2. Then, lepas pergi makan, sebelum makan, mesti duduk sebelah2. haha ! Perkara tu memang secara spontan. Sampai ada satu aktiviti tu, aku masuk baris lain, akak tu kata 'Alaa Bella...' hehe.. Maklumlah, lama kot duduk ngan akak tu. Semua benda dia nak citer ngan aku. Yang paling bestnya, dia marah Cira ! hahaha ! Takdela, gurau je.. Tu la, yang Cira wat sengih tu kenapa.. Kan dah kena marah.

Ada satu perkara yang aku memang tabik berspring-spring kat Kak Ecah. Nak tau kenapa ? Ikuti kisah di bawah..

Masa tu, kitorang baru habis makan tengah hari and solat Zohor. Baru je aku duduk, seperti yang aku kata tadi, Kak Ecah duduk sebelah aku. Tiba2, Kak Ecah kata ada orang panggil. Aku pandang la tepi. Rupanya budak lelaki yang panggil aku. Aku pun pandang la budak tu..

 Budak lelaki : Hai. #sambil lambai tangan

Aku dahhh..... URRKKK ? Apehal pulak budak ni ? Aku pandang dia, lepastu aku pandang depan. Borak2 dengan Cira. Lepastu, Kak Ecah cakap budak tu panggil lagi. Aku pun pandang la.

Budak lelaki : Topon.
Aku : Hahh ?
#memandangkan jaraknya jauh, aku tak dengar la apa dia cakap !
Budak lelaki : Topoonn..
Aku : Hahhh ? Ape ?
Budak lelaki : Nombor telefon.. #sambil letak ibu jari kat telinga, jari kelingking kat mulut.
Aku : Urrkkk ? dalam hati aku berkata (budak ni gila ke apa ?)

Aku tak amik kisah. Aku pandang depan.. Dalam hati aku masih lagi berkata (setahu aku budak ni budak tahfiz. Tak sangka betul perangai diorang macam tu. Kalau macam tu, baik tak payah datang motivasi ni. Pak Ali tadi pun ada cakap, nak pewiitt ke, nak tackle ke, kat luar masjid nanti ye.. Diorang tu tak faham ke apa ?) Memang aku bebel2 dalam hati. Tiba2, Kak Ecah tanya aku..

Kak Ecah : Bella kenal ke dorang tu?
Aku : Urmm ? Tak kenal poonn.. (ni mesti dorang panggil aku lagi ni)

Lepastu, dah buat aktiviti, dengar ceramah, lepastu Kak Ecah kata..

Kak Ecah : Dengar tak tadi akak marah diorang?
Aku : HAAHH ? Bila ?
Kak Ecah : Tadi. Akak marah diorang. Akak kata 'Hooii ! ko ni dah kenapa?!! '
Aku : Hahahahahahaha !! (patut la dorang tak panggil aku dah.)

Cayalah akak ! Perkataan 'hoi' tu memang aku tabik ! Diakui, Kak Ecah memang garang woooo.. Aku pun seram. Sikit la. Lepastu, aku tengok beberapa budak perempuan pun tanak duduk barisan belakang sekali. And, I think I know why.. heiihh.. apa nak jadi la. Aku memang tak suka gila perangai macam tu. Okey, boleh jadi dorang gurau. Tapi agak la.. Ngaaaaaa~~

Okie dokie ! Sampai situ je la aku nak cerita. Aku chow dulu tau ! Bye2 ! Assalamualaikum..

#apa yang pasti, tadi seronok sangat ! Terutama sekali time buat aktiviti.. : D





PASTFUTURE
Hello;


Hi *wave hand* . Welcome to my site. Nice to meet you :)

Shout !


Memory
Forget what hurt you in the past. But never forget what it taught you :)
  • Oh My Cat .. T_T
  • Aku malu ! malu sangat ! sakit hati ! sedih ! T_T
  • Oh My Keychain !
  • Broomm broomm..
  • I'm a touching girl !! ^_^
  • Cuaakkk seeyyyhh !!!
  • Aku bukan sombong , cuma ..
  • Not Funny At All, you know !!
  • Allah lebih menyayangi dia..
  • Don't cry.. TT_TT

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Best View : Google Chrome